Som den første hotelkæde i København er vi nu B Corp certificeret!
Vi har egentlig altid drevet vores forretning med stor ansvarlighed og omtanke, da det er helt grundlæggende for måden, vi gerne vil være virksomhed (og mennesker) på. Vi vil gerne gøre det ordentligt – og være ordentlige. Så det er med kæmpe stolthed, at vi nu som en certificeret B Corporation er en del af et større globalt fællesskab af internationale virksomheder, hvor vi på tværs af kloden arbejder for sammen at skabe en positiv social og miljømæssig aftryk på verden. Så det er en utrolig stor anerkendelse!
B Corp er en vigtig global certificering, fordi den sætter en anden standard for, hvilken forskel en virksomhed gør for samfundet. Den ser på hele forretningsmodellen, ikke kun produktet. Så for at blive en del af B Corp skal du opfylde de højeste standarder inden for social og miljømæssig ansvarlighed. Kort sagt, skal du kunne bevise, at du bruger din forretning til at skabe positiv forandring i verdenen. Det gør du ved at score over 80 point på baggrund af svarene til 250 spørgsmål inden for de fem hovedkategorier: governance, workers, customers, community, og environment.
Så ja, lad os bare sige det ... at blive en B Corp er ikke nemt.
Men det er her vores 'challenge accepted' mentalitet kommer på banen - især når det gælder, hvordan vi med vores virksomhed kan gøre en forskel for planeten og de mennesker, der lever på den. Så vi kastede os hovedkulds ind i processen, og i løbet af de sidste 2 år har vi gennemgået hele vores virksomhed med loop. Og ... vi har lært utrolig meget! For mens vi stolt har kunne krydse en del bokse af med det samme, så fandt vi også masser af steder her og der, hvor vi kunne gøre det endnu bedre. Vi har endda lavet et par fuck-ups undervejs (jep, vi sagde det). Fordi at ’gøre det godt’ betyder bestemt ikke at ’gøre det perfekt’.
Og selvom det jo føles som en særlig æresmedalje, er B Corp netop ikke en pris; det er et fællesskab, hvor alle arbejder for det samme mål. Så medlemskabet forpligter! Vi er derfor ansvarlige for, hvilket aftryk vi sætter som virksomhed hver eneste dag - og vil fortsætte med at forbedre os.
Men hvordan? Hvis du er til tal og diagrammer, kan du hoppe direkte til vores Responsibility Report (på engelsk) og få mere indblik i processen – og er du til lidt mindre 'tung' læsning, så scoll ned på siden her…